Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

Hälsa

Det ska vara smidigt att träna! Med det här snabba cirkelpasset får hela kroppen en

METRO MODE +

Metro Mode Hälsopepp: Styrketräna hela kroppen på 20 minuter!

Det ska vara smidigt att träna! Med det här snabba cirkelpasset får hela kroppen en genomkörare på 20 minuter. Kolla in klippet – och häng med i Metro Mode Hälsopepp, i samarbete med Röhnisch. 

I klippet här ovanför hittar du sex övningar som är perfekta att kombinera i ett cirkelpass. Du gör de sex övningarna direkt efter varandra i 45 sekunder per övning. När du är klar med ett varv, vila i 60 sekunder innan du kör igen. Gör totalt 4 varv och du har tränat hela kroppen på 20 minuter. 

1. Benböjsgång i sidled 

Gör ett djupt benböj och ta små steg i sidled – håll kvar positionen så djupt ner som du orkar. Byt sida och gå mot andra hållet nästa varv.

2. Pushups 

Stå i armhävningsposition och sänk ned kroppen mot marken genom att böja på armarna. Pressa och räta på armarna för att återgå till startpositionen. För tungt att göra pushups på fötter? Sätt händerna mot en upphöjning (en bänk eller liknande) för att göra övningen lättare.

3. Korsande utfall med benböj

Stå höftbrett isär, korsa ena benet bakom, böj båda benen så djupt du orkar (pressa ner främre hälen i marken). Kliv tillbaka med det bakre benet till utgångsläget för en benböj. Gör en benböj och upprepa sedan från början. Byt sida nästa varv.

4. Sidoplanka med rotation

Ligg på sidan med fot och armbåge i kontakt med golvet och fötterna ihop. Pressa upp höften så att du håller kroppen rak. Håll positionen i höften medan du lyfter den övre armen rakt upp och sedan i en båge in under kroppen. Byt sida nästa varv. 

5. Upphopp

Böj benen, nudda marken med händerna och tryck sedan ifrån i ett upphopp. Landa mjukt i knäna och upprepa.

6. Planka med hopp och knä mot armbåge 

Stå i plankposition, hoppa in med fötterna mot händerna, hoppa ut igen (aktivera din core så att du landar tillbaka i en stabil plankposition). Dra därefter in knäna växelvis mot armbågarna. Upprepa från början.

Metro Mode Hälsopepp är ett samarbete med Röhnisch. HÄR hittar du alla artiklar i serien – du kan också följa redaktionens träning och målsättningar på vår facebook-sida och på Instagram/@metromode.se.

metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!

Lifestyle
Henrietta Fromholtz
Hälsa
Foodjunkie
Mode
Mathilda Weihager
Lifestyle
Linn Herbertsson
Mode
Pamela Bellafesta
Home
Andrea Brodin
Mode
Petra Tungården
Lifestyle
Josefin Dahlberg
Mode
Paulina Forsberg
Hälsa
Ida Warg
Lifestyle
Sandra Beijer
Lifestyle
Susanne Barnekow
Hälsa
Josefines Yoga
Mode
Fanny Ekstrand
Lifestyle
Makeup by Lina
Lifestyle
Elin Johansson
Man
Niklas Berglind
Home
34 kvadrat
Lifestyle
Tess Montgomery
Mode
Emma Danielsson
Hälsa
Fannie Redman
Lifestyle
Vanja Wikström