Mode

Supermodellen Karlie för Lindex

1340_1039

 

Den fjärde oktober landar Matthew Williamson färgsprakande kollektion i Lindex butiker runt om i Sverige och idag släpptes nyheten om att det är supermodellen Karlie Kloss som är ansiktet utåt. I kampanjen ser vi en snygg och härligt avspänd Karlie stylad i en skön mix av färgglada kläder, snygga grafiskt mönster ihop med fina och lyxiga ytterplagg och dekorativa accessoarer. Men förutom toppmodellen ser vi även designern själv medverka och posera vant framför kameran.

 

Matthew Williamson som är känd för sin härliga personlighet berättar att det är viktigt för honom  att personer känner en närhet till kollektionen. Han valde därför att vara med i kampanjen för att han ville ge sin design ett ansikte.

 

”Jag har alltid dragits till jordnära och bekymmerslös glamor; mina kollektioner innehåller färg, mönster och smyckesdetaljer som ger plaggen en skön känsla av glädje och optimism.” säger Matthew Williamson själv om sin känsla för stil.

 

I och med kampanjen har även Williamson designat en tröja för bröstcancerfonden som Lindex står bakom till hundra procent. T-shirten med trycket ”Show some love” kommer att säljas i alla Lindex butiker från och med den 7 oktober för 199 kronor där alla intäkter går till fonden.

”Det är en otroligt viktig fråga och jag är mycket stolt över att jag får stödja Lindex i deras fantastiska kampanj och få möjlighet att få bidra med min design till detta goda ändamål”, säger Matthew Williamson.

 

 

Av. CAROLINE SANDSTRÖM Foto. GIAMPALO SGURA

 

1340_1040 1340_1041 1340_1043 1340_1042 1340_1044-1 1340_1046 1340_1064 1340_1065

Metro Mode Club

SE ALLT
metro mode rekommenderar

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!