Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!
Skönhet

Modell med Downs syndrom frontar för första gången en skönhetskampanj

puff downs syndrom modell
 
Det amerikanska hårvårdsmärket Beauty & Pin-Ups blir nu första skönhetsföretaget i världen som att fronta en kampanj med en modell som har Downs syndrom.
 
Inför företagets senaste kampanj avslöjade de att de kommer använda sig av den 32-åriga modellen Katie Meade. Då kampanjen de skulle skapa var för en produkt som de kallar ”Fearless Hair Rescue Treatment” så ville de använda sig av en modell som utstrålade just känslan av att vara”orädd”, något Katie Meade verkligen lyckats med. Detta är första gången en kvinna med Downs syndrom presenteras som ansiktet utåt för en skönhetsprodukt, och hur fint och viktigt är inte det?

– Inför lanseringen av denna produkt så hade vi tänkt oss en klassisk ”pinuppa-kampanj” i 50-talsstil, men så snart vi kom på namnet ”Fearless” var det så lätt; Katies är ju verkligen ordet orädd personifierat, berättade
VD:n på företaget, Kenny Kahn för sajten PeopleStyle.
 
Följ MetroMode.se på Facebook – där kan du diskutera och kommentera våra artiklar.
 
Källa: PeopleStyle
Bildkälla: Beauty & Pin-Ups

metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!

Creative
Flora Wiström
Creative
Sandra Hjort
Lifestyle
Henrietta Fromholtz
Lifestyle
Linn Herbertsson
Hälsa
Fannie Redman
Hälsa
Josefines Yoga
Man
Johan Hurtig
Home
Sanna Fischer
Lifestyle
Elin Johansson
Creative
Linn Wiberg
Mode
Petra Tungården
Hälsa
Träningsglädje
Home
Andrea Brodin
Creative
Sandra Beijer
Hälsa
Foodjunkie
Mode
Emelie Wikström
Lifestyle
Sanne Alexandra
Hälsa
PT-Fia
Lifestyle
Tess Montgomery
Lifestyle
Dasha Girine
Mode
Pamela Bellafesta
Man
Marcus Schuterman
Home
Julia K
Man
Kevin Triguero
Man
Philip Conradsson
Mode
Fanny Ekstrand
Mode
Chrystelle Eriksberger
Man
Viktor Frisk
Man
Niklas Berglind
Creative
Sara Edström
Mode
Linn Eklund
Home
Amelia Widell