Skönhet

Under hösten 2011 smyglanserade skönhetskedjan KICKS sitt egna sminkmärke – nu ett år senare följer kedjan upp och lanserar en hel makeup-linje, som sammanlagt innehåller 135 produkter, och som innehåller allt från ögonskuggor, till bronzing puder till mascaror och foundations. Till grund för sortimentsutvecklingen ligger den omfattade kunskap KICKS har om den nordiska skönhetskonsumenten i kombination med kunskapen hos de över 200 makeupartister och fler än 100 hudteraputer som arbetar inom KICKS.

– KICKS Makeup ska erbjuda kvalitativa och professionella makeupprodukter med hög modegrad till ett förmånligt pris, berättar KICKS marknadschef, Nanna Hedlund

Makeup-linjen släpps den 24 oktober. KICKS erbjuder även en “100%-nöjd garanti eller pengarna tillbaka” och säger att varför de väljer att ha en sådan garanti är för att de är 100% säkra på att deras produkter är bäst.

Av. Caroline Sandström

Metro Mode Club

SE ALLT
metro mode rekommenderar

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!