Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

METRO MODE + Yves Rocher

Därför är hudanalys första steget mot en välmående hy

Att ta reda på vilken hudtyp just du har kan vara svårt att googla sig till. För att du ska kunna hitta det optimala receptet på rätt hudvårdsprodukter har Yves Rocher därför lanserat gratis hudanalyser. Det enda du behöver göra? Svänga förbi din närmaste butik.

petra980

Här får Metro Modes Petra Tungården reda på vad just hennes hy behöver.

 

– Baserat på analysen kan våra hudexperter ge dig råd och tips kring hur du bäst tar hand om huden, och vilka produkter som gör bäst nytta för dig. Hela proceduren tar bara fem minuter, säger Hanna- Louise Widberg, produkt- och hudvårdsexpert på Yves Rocher.

 

Så hur går den unika hudanalysen till? Maskinen ser ut ungefär som en handscanner, och består av en lins och en sensor som tillsammans mäter de sex olika parametrarna i huden.

 

– Enkelt beskrivet förstorar en kamera upp din hud 30 gånger sin storlek och fotograferar den med hjälp av LED-lampor. Det varken känns eller gör ont. När vi ser resultatet kan vi rekommendera produkter som exempelvis lugnar hudens talgproduktion eller tillför fukt och ökar hudens elasticitet, säger Hanna-Louise.

 

Att få en hudanalys helt gratis blir inte enklare än så här då det bara är att svänga förbi närmsta butik och ta del av tjänsten som Yves Rocher är unika med i Sverige. Andra varumärken gör det på salong, men hos Yves Rocher är det bara att komma in, när som helst – utan bokad tid. Hudanalysen tar kunskapen och expertisen inom Yves Rochers till en ny nivå, när kunderna får svart på vitt vad som fungerar för just sin hudtyp.

 

– Du kanske tror att du har en viss hudtyp, men i själva verket har du en helt annan. För egen del har jag fått många värdefulla insikter tack vare hudanalysen. Bland annat har jag börjat använda ansiktsvatten slaviskt och fått en mycket finare hy på bara några veckor. Det är helt tack vare att jag fått reda på hur just min hy ser ut och vad den behöver, säger Hanna-Louise.

 

Under hela oktober månad pågår kampanjen Skin Days, där Yves Rocher sätter extra fokus på just hudvård. Du som genomför en hudanalys under kampanjperioden får med dig ett anpassat produktprov hem.

 

– Hudanalysen innebär absolut inget köptvång. Du får med dig en rekommendation om vilka produkter som passar just din hudtyp.

 

Skönhet från växtriket

1959 grundade herr Yves Rocher företaget i sin hemstad La Gacilly i Frankrike. Hans vision var att skapa och erbjuda skönhet från växtriket till kvinnor över hela världen. Visionen består, och än i dag är företaget familjeägt. Att optimera integrationen mellan vegetabiliska ingredienser och hud för att skapa effektiva hudvårdsprodukter är Yves Rochers specialitet. I Sverige finns butiker i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg, Linköping och Norrköping. Välkommen in!

metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!

Lifestyle
Elin Johansson
Lifestyle
Linn Herbertsson
Mode
Petra Tungården
Lifestyle
Makeup by Lina
Home
Andrea Brodin
Lifestyle
Susanne Barnekow
Home
34 kvadrat
Hälsa
Ida Warg
Lifestyle
Vanja Wikström
Lifestyle
Sandra Beijer
Lifestyle
Henrietta Fromholtz
Hälsa
Fannie Redman
Lifestyle
Tess Montgomery
Hälsa
Foodjunkie
Lifestyle
Sanne Alexandra
Hälsa
Träningsglädje
Mode
Pamela Bellafesta
Lifestyle
Dasha Girine
Hälsa
Josefines Yoga
Mode
Fanny Ekstrand
Mode
Chrystelle Eriksberger
Man
Niklas Berglind
Man
Viktor Frisk
Man
Marcus Schuterman