Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

Hälsa

7 styrkepass: Träna hemma med PT:n Ida Wargs effektiva träningsprogram

Har du tänkt styrketräna hemma (eller på gymmet) i dag men kan inte komma på vilket upplägg du ska köra? Då har vi svaret! Metro Modes hälsobloggare Ida Warg är en mästare på att sätta ihop smarta och effektiva träningspass där allt du behöver är din egen kroppsvikt som du kompletterar med enkla redskap. 

Foto: idawarg.se

 

Under våren har Ida Warg publicerat ett gäng cirkelträningsupplägg som alla har en sak gemensamt: Du kan träna dem hemma för en effektiv och svettig genomkörare av kroppen. De sju passen fokuserar antingen på hela kroppen eller på ett specifikt område, som ben och rumpa, mage eller överkropp. Välj din favorit här nedanför:

1. Hela kroppen med benböj, armhävningar, crunches, benlyft och plankan

2. Förbrännande träningspass med högt tempo

3. Buttkiller-workout som utmanar ben och rumpa

4. Tufft träningspass för magen

5. Svettigt hemmaträningspass med utfall, rodd, höftlyft och tricepsdips

6. Intensivt träningspass – bli ordentligt svettig med burpees och höga knän

7. Överkroppspass med militärpress och rodd

Lycka till med träningen!

metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!