Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

Hälsa

PT-Fias 10 bästa tips på hur du slutar göra hälsa så komplicerat

PTfia
Att vilja ta hand om sig själv och göra hälsosamma val är snällt mot både kroppen och sinnet. Men att förvandla hälsa till prestation eller krav kan få vem som helst att må dåligt. Sofia ”PT-Fia” Sjöström vill påminna dig om att några hälsosamma val om dagen ofta räcker långt.

3 anledningar till att göra hälsa mindre komplicerat

1. Du kommer sannolikt att få ut mer av dina hälsosamma val om du gör det enkelt för dig.
2. Eftersom vi lever med mycket stress och press i livet bör hälsa få vara båda prestationsfritt och något som faktiskt får dig att må bättre, på riktigt.
3. Hellre göra ett hälsosamt val om dagen, varje dag, än att köra stenhårt i två veckor och sedan tänka ”jag börjar på måndag igen” i perioder.

Ett hälsosamt val om dagen kan vara en bra början!
Testa något av de här 10 tipsen:

1. Unna dig ett mellanmål på eftermiddagen. Det kommer ge dig stabilare blodsocker, minskat sötsug och mer energi.

2. Investera i en cykel som kan ta dig till och från platser i vardagen. Det kan bli dina mest hälsosamt spenderade pengar någonsin.

3. Välj kvalitet istället för kvantitet. Alltså, välj en mörkare choklad istället för att förbjuda choklad. Prova att göra egen nutella med hasselnötter och kokossocker istället för att köpa färdig och är du sugen på pommes, testa att göra dina egna med sötpotatis. Betydligt hälsosammare och så otroligt gott!

4. Ge dig själv en stund utomhus varje dag.

5. Drick i huvudsak vatten till dina måltider och skippa diverse sötade drycker.

6. Gör aktiviteter med dina vänner, det förenar nytta med nöje. Boka ridning en helg, spela badminton, styr upp en vandring, cykla till badstranden eller gå en kurs i akroyoga tillsammans.

7. Öva på att säga nej oftare.

8. Testa alkoholfria drinkar till festen, och vill du inte bara köra alkoholfritt så kan det vara hälsosamt att varva.

9. Se över din prioritering i vardagen. Vill du kanske lägga den där kvarten eller timmen på en löprunda, egentid eller att få mer sömn?

10. Ha som mål att alltid ha åtminstone en frukt, bär eller grönsak till dina måltider.

metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!