Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

Artikeln innehåller annonslänkar
Man

Mode x Världens barn – såhär mycket tjänade modebranschen ihop till välgörenhet

I helgen anordnades Mode x Världens barn i Stockholm för sjunde året i rad. Över 40 designvarumärken sålde sina exklusiva kläder till fyndpriser. Tillsammans tjänade de ihop över 334 000 kronor till Världens barn och Radiohjälpen.

Under Mode x Världens barn gick människor man ur huse för att handla kläder i förmån för välgörenhet.

– Vi är väldigt glada och tacksamma att så många var med och bidrog till årets utförsäljning. Denna gång hade vi ett 40-tal varumärken som var med och sponsrade med produkter, allt från hörlurar till kläder och skönhetsprodukter, säger Filip Loeb, projektledare för Mode x Världens barn.

De 334 000 kronorna som samlades in går oavkortat till Radiohjälpen. Förutom försäljningen i Ibeyostudios lokaler pågick även en aktion på Tradera med samma ändamål. Där har man fortfarande chansen att klicka hem Zara Larssons signerade jacka.

Över 40 varumärken deltog i insamlingen för Världens barn.

Medverkande företag var bland andra:
& Other Stories / Altewai Saome / APLACE / Baumgarten Di Marco /  Björn Borg / Cheap Monday / House Of Dagmar / Filippa K / GANT / Happy Socks / HOPE / J.Lindeberg / L:A BRUKET / L’HOMME ROUGE / L’Oréal Paris/ Monki / Nudie Jeans / PUMA / Rodebjer / Sandqvist / Stutterheim Raincoats.

Foto: Ibeyostudio

 

metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!