Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

Man

Veckans modenyheter: Tiger of Sweden släpper ny skjortlinje

Veckans modenyheter: Tiger of Sweden släpper ny skjortlinje
10 Se Bildspelet

Skjortorna i den nya Tiger Of Sweden-kollektionen är framtagna efter en process där man tagit isär Tigers gamla modell och konstruerat om den för att förbättra både passform och look. Kampanjen går just nu globalt med coola Pelle Howlin som sjunger i The Hives. Se bildspelet för att kika på kollektionen.

I samband med att Tiger of Sweden lanserar sin stora nya satsning för 2017 den 20:e februari intervjuade Metro Mode Man chefsdesignern Andreas Gran.

andreas-tger

Berätta lite om den nya skjortlinjen?

Vi har gjort över 16 stora förändringar. Störst förändring syns på kragarna som vi gjort stoltare och ännu skarpare. Högre kragstånd, större kragar och högre vikt i mellanläggen.

Ärmhålen är också högre skurna vilket ger en smalare silhuett och förbättrar passformen. Vi även gjort en stor förändring i mönsterpassningen och flyttat tyg från framstycket av skjortan till bakstycket för att förhindra veck över bröstpartiet. Den sitter skönare, ger bäraren en bättre rörlighet och gör dig snyggare! Tygerna är även av högre kvalitet och ser fortfarande väldigt fina ut efter flertalet tvättar.

Vad har du inspirerats av till linjen?

Vi har tittat mycket på klassiskt brittiskt skrädderi. Vi vill att våra nya skjortor ska sitta som en skräddarsydd skjorta. Den ska framhäva din kropp på ett positivt sätt och den ska ge dig självförtroende.

Om du bara skulle tipsa om ett plagg ur just den här kampanjen vilket skulle det vara?

En klassisk vit skjorta i tyg från Thomas Mason. Den passar till allt!

Vad trivs du bäst att gå klädd i?

För tillfället har jag ofta ett par oversizade byxor i ull, en cashmere-tröja och ett par sneakers. Gärna med en kortare skinnjacka till.

Vad är det absolut bästa med ditt jobb?

Det måste vara att hela tiden omge sig med kreativa och inspirerande människor med ett stort driv. Att få möjligheten att jobba med och utveckla ett över 115 år gammal varumärke är otroligt roligt, men samtidigt ett stort ansvar.

Vilka visningar ser du mest framemot på modeveckan?

I Stockholm så tycker jag att L´homme rouge, Ida Klamborn och Rodebjer är väldigt duktiga. Det ska också bli roligt att se Christian Lippich, som tidigare jobbade hos oss på Tiger of Sweden, med sitt nya märke Dailyroutine.

Vilket plagg skulle du aldrig ha på dig?

Så svårt att svara på, jag ändrar mig hela tiden. Man ska aldrig säga aldrig.

När känner du dig som snyggast?

I en smoking känner jag mig alltid välklädd.

Foto: Tiger of Sweden

metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!