instagram facebook pinterest youtube twitter mail sms whatsapp
mode

Girlpower! Nu kan du hitta outfiten till vinters glöggpartyn och nyårsfesten i storlek 42–60

Av: Cecilia Persson

Fyra snygga influencers i en kampanj för en svensk nätbutik – så långt inget nytt. Men vi blev extra glada när vi såg att Ellos hade valt att marknadsföra sitt koncept Made By Women med inspiratörerna Kakan Hermansson, Cassanddra Klatzkow, Linda-Marie Nilsson och Marjaana Lehtinen, iklädda vinterns festkläder som alla finns i storlekarna 42–60.

Foto: Nina Holma/Ellos

För den som drar lite större storlekar kan det ibland vara lönlöst att inspireras av influencers, inte minst för att många företag inte tillverkar sina kläder i större storlekar än XL. Att hitta snygga partyplagg som både är snygga och sitter bra kan med andra ord vara en utmaning. Det är en av de sakerna som Ellos vill förändra med sitt nya koncept Made By Women, där de har gjort ett aktivt val att bara arbeta med kvinnor.

En del i det nya konceptet är den kampanj som släpptes idag med Kakan Hermansson, Cassandra Klatzkow, Linda-Marie Nilsson och Marjaana Lehtinen, som alla är influencers och förespråkare för kroppspositivism. Tillsammans visar de upp vinters snyggaste partyplagg under slagord som #equallywoman och #equallystylish.

 

Visa det här inlägget på Instagram

 

Det här känns så stort och så roligt. För idag släpps @ellosofficial nya partykampanj – med mig som modell ❤️ Så här står jag. Med min kropp precis som den är, med valkar och veck och skratt och allt det där som är jag, och är modell. Och det gör mig så väldigt glad. Kläderna i kampanjen finns självklart i massor av storlekar och du hittar allting länkat i min bio & i min story. Tack @ellosofficial och heja er ❤️ #ellosfashion #ellosfeatured #ellosofficial #equallywoman

Ett inlägg delat av LINDA-MARIE NILSSON (@lindamariie)



Alla modellerna har stolt visat upp kampanjen i sina kanaler, ovan ser du Linda-Marie Nilssons inlägg och här nedanför Cassandra Klatzkow. Kakan Hermansson skriver dessutom om kampanjen på sin blogg:

– Hoppas verkligen kvinnor i dom här storlekarna uppskattar detta och vågar klä sig med självförtroende och gillar vad dom ser. Det är inte lätt, men när ett samhälle hela tiden signalerar att det du är, är fel, ökar inte självförtroendet direkt. Det är ibland bara så enkelt att om möjligheten finns genom storlekar, så innebär stora skillnader för människor. För mig personligen betyder det typ allt. Jag känner mig inte längre fel, utan välkomnad och ja, skitsnygg. Och det är underbart att få känna så!

 

Visa det här inlägget på Instagram

 

Jag vet ju inte vad ni känner men jag undrar i all fall varför inte jag å Kakan jobbar som modeller på heltid!???? För några veckor sen var vi iväg och plåtade med Ellos för deras Plus & Curves partykollektion och bilderna blev såååå bra och fan så kul vi hade! ? Och ÄNTLIGEN får man se plus size-kläder på actual plus size fatties! ? Kläderna finns i storlekarna 42-60 och du hittar hela kollektionen på @ellosofficial hemsida. ?? #equallywoman #ellosfashion

Ett inlägg delat av CASSANDRA KLATZKOW (@cassklatzkow)

Vi på Metro Mode håller med till hundra procent – ni är alla skitnsygga! Nedan hittar du dessutom våra favoriter från kampanjen för vinterns alla fester.

 

Källa: Ellos.se, Kakan Hermanssons blogg, Cassandra Klatzkows Instagram, Linda-Marie Nilssons Instagram.

Annons
Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta. Läs mer Jag förstår