Reklamkampanjen utmanar alla skönhetsideal och vi älskar det!
Missguideds nya reklamkampanj visar att skönhet finns överallt. Kampanjen frontas av kvinnor med albinism, födelsemärken och hudsjukdomar och det är så inspirerande.
Den senaste tiden har fler och fler företag börjat utmana de rådande skönhetsnormerna och visar att det är dags att vi krossar idealen. Missguided har flera gånger använt sig av normbrytande modeller och i deras senaste kampanj tar de återigen kampen för att krossa idealen. Kampanjen går under namnet #InYourOwnSkin och frontas av sex kvinnor med olika hudfärg och i olika storlekar. Bara där kan det kännas som normbrytande, men som kampanjnamnet skvallrar om handlar det om att bli bekväm med sitt eget “skinn”.
Modellerna på bilderna har stora ärr, födelsemärken eller hudsjukdomar, sådant som vi i dagens samhälle inte är vana att se i modesammanhang.
Ett inlägg delat av Maya Spencer-Berkeley (@mbajsb)
Bland modellerna finns bland annat Isabella Fernandes som efter en brand för två år sedan har brännskador på sin överkropp. Maya Spencer-Berkley som lider av hudsjukdomen Epidermolysis Bullosa, som ger blåsbildningar på huden och Beth Brice som har psoriasis, som ger röda flagnade fläckar på hennes kropp.
– Om du kan acceptera och älska dig själv, så är du vacker i mina ögon, säger hon.
Celebrate being #inyourownskin ✨✨✨ @bethbrice #KEEPONBEINGYOU
Ett inlägg delat av MISSGUIDED (@missguided)
Källa: Måbra