Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

Mode

TIGER S/S 13

Tiger of Sweden grundades 1903 i Uddevalla. 1993 bestämde sig märket för sitt mål, att ta kostymen från banken till gatan. Sedan dess har Tiger of Sweden gått från att ha varit ett svenskt märke till en internationell självklarhet och finns nu i 20 länder. Traditionsenligt stängde de MercedesBenz Fashionweek  med sista visningen för veckan.

Vårkollektionen är en tolkning av den tidlösa popkulturen – en lekfull hyllning till festen som alla är inbjudna till. Herr- och damkollektionen gick i monokroma färger i vitt och i nyanser av grått och svart, där accentfärgerna var rosa/lila, iögonfallande gul och limegrönt med blåa inslag.  Plaggen var i lyxig bomull, skimrande skinnoch olika typer av jerseytyg.

Vi föll handlöst för de transparenta genomskinliga byxorna med lodrätta ränder och de extravaganta skinnbyxorna i en metallic mintgrönnyans.

metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!