instagram facebook pinterest youtube twitter mail sms whatsapp
mode

VECKANS MODENYHETER

Av:

 Feministvåg på Chanels vårvisning, brittiska powerkvinnor mot bröstcancer och kändisbröllop. Metro Mode har sammanfattat veckans bästa modenyheter och länkar till mer läsning.

 

 

Jämställdhetsvågen verkar dra med sig allt i sin väg. Senast ut var Karl Lagerfeld som under finalen av Chanels vårvisning i Paris lät modellerna gå i armé ner för catwalken med feministiska och antirasistiska skyltar. Är jämställdhet den största trenden för våren 2015?

 

Stella McCartney går ihop med landsmaninnan Kate Moss mot bröstcancer. Moss frontar kampanjen för mer medvetenhet kring bröstcancer och hur vi kvinnor ska undersöka oss själva varje morgon när vi klär på oss.

 

Vill du lukta som en Olsen-tvilling? Mary-Kate och Ashleys märke Elisabeth and James lanserar nu en ny exklusiv parfymolja. ”Ashley och jag älskar hur oljan absorberas av huden och håller hela dagen” säger Mary-Kate.

 

Att H&M vill etablera sig som den ansvarsfulla klädjätten, är ingen nyhet. Senast ut i raden av ekologiska kollektioner är H&M Conscious Denim som slog ner i butik igår. Vill du ägna helgen åt att shoppa eko-jeans ska du alltså styra stegen mot H&M.

 

Filmstjärnan George Clooney har gängat sig för andra gången gillt, med engelsk-libanesiska människorätts-advokaten Alma Alamuddin. Bröllopet ägde rum i sagolika Venedig och Alma bar en måttbeställd klänning av Oscar de la Renta. Magiskt!

 

Modellcasting på Instagram är det nya svarta. Senast ut är DNKY som med Cara Delevingne i huvudrollen, handplockat modeller direkt från IG, med hashtagen #CaraWantsYou, att göra henne sällskap i sin stora höstkampanj.

 

 

Text. Fanny Ekstrand

Bild. All Over Press

 

 

Annons
Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta. Läs mer Jag förstår