Veckans modenyheter – du inte vill missa
H&Ms skönhetslinje får ny kostym, Johan Lindeberg lämnar BLK DNM och Rihanna frontar Diors nya kampanj. Här är veckans hetaste modenyheter du inte vill missa.
Text. Caroline Sandström
Foto. Vogue, All Over Press, REX
Johan Lindeberg startade och grundade märket BLK DNM 2010 och nu efter bara fem år är det dags för designern att satsa på nya projekt. I veckan annonserade märket att Lindeberg kommer att lämna företaget för att fokusera mer på foto och film. BLK DNM kommer självklart leva vidare fast under nu regi. Och sista kollektionen som Johan har lagt sin hand på är den vi ser nu till hösten 2015.
Dior är kända för sina påkostade kampanjer och den här gången är det ingen mindre än sångerskan Rihanna som syns i den senaste. I veckan släpptes några av bilderna från kampanjen och en teaser på den tillhörande videon där vi hittar en poserande “Bad Gal” i Diors ”So Real” solglasögon omgiven av ”Diorama” väskor, tighta skinnfodral, sylvassa klackar med Versailles som bakgrund och scenografi. Spana in resultatet här och missat även inte att spana in Diors Cruise 2016 kollektion här.
I veckan gick H&M ut med att de i höst kommer att lansera en helt ny skönhetslinje, där inte bara nya produkter för både hår och hud kommer att presenteras, utan även ett helt nytt utseende. Läs allt du behöver veta om den här.
Cannes Film Festival är i full gång och idag kliver vi redan in på den tredje dagen. Och precis som tidigare år har den röda mattan varit fullsmockad av olika celebriteter där den ena klänningen har utklassat den andra. Spana in dom här.
Efter en lång tid av renoveringar öppnar äntligen The Prada Foundation upp dörrarna igen. Den 9 maj var det öppningspremiär där 10 byggnader på över 19 000 kvadratmeter sammanlagt presenterar både modern och samtida konst där arbeten från namn som Damien Hirst, David Hockney och Yves Klein bara är några av många som kommer att finnas på plats.