instagram facebook pinterest youtube twitter mail sms whatsapp
mode

VECKANS STIL: PAULINA LIFFNER

Av:

 

Paulina Liffner Von Sydow är grundare och designer av det Stockholmsbaserade väskmärket Little Liffner. Paulina designer väskor som är lika perfekta som stilfulla vardagsväskor. För Metro Mode berättar Paulina om succémärket och vad man ska tänka på när man investerar en ny väska.

 

 

 

Hur kom du på att du ville starta ett eget väskmärke?

– Jag har alltid velat jobba med en egen produkt men det var inte förrän för 2,5 år sedan jag hade samlat på mig tillräckligt med erfarenhet och mod att våga försöka. Det kändes som att det saknades ett väskmärke på marknaden med clean design i härliga material som inte kommer med en prislapp som en hel semester. Det är så mycket roligt man vill se och ha i världen, så om man slipper lägga en månadslön och ändå kan få en riktigt schysst Italien-producerad väska, så har man kanske råd med lite fler trevligheter.

 

Var hittar du inspiration ifrån till väskorna?

– Mest inspiration hittar jag på plats på fabriken när man känner på materialen och vad det finns för möjligheter. Men jag inspireras också mycket av utställningar, filmer, streetstyle och catwalkbilder.

 

 

En modetrend vi kommer få se dig haka på i sommar?

– Knälånga kjolen med slits är min favorit i sommar, ihop med herrskjortor i riktigt skön bomull som jag brukar sno från min man och några riktigt höga platåsandaler. Sen kapitulerar jag nog inför Birkenstock-trenden, trots att jag egentligen tycker att dom är fula, det är en för bekväm trend för att ignorera haha!

 

 Vad ska man tänka på när man investerar en ny väska?

– Tänk på att den skall funka för just ditt liv; behöver du få plats med gympaskorna för att kunna träna efter jobbet, köp en rymlig väska så slipper du kånka på en ful påse, hatar du att bära tungt så köp en liten väska så att du bara kan ha med dig det nödvändigaste. Material är viktigt, det skall vara härligt att ta på!

 

Vem ser du helst bära dina väskor?

 – Den ideala Little Liffner-kunden är en smart och medveten shoppare som känner sig trygg utan en märkesväska. Troligtvis någon som reser och rör sig mycket och uppskattar hur lätta väskorna är. En klassiskt cool fransyska som Charlotte Gainsbourg eller en lite äldre ikon som Charlotte Rampling hade jag gärna sett med en Little Liffner på armen.

 

 

 

– Martin Hansson

Foto. Little Liffner

 

 

Annons
Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta. Läs mer Jag förstår