Kurviga kvinnor "gör om" kända kampanjer genom att byta ut modellen mot sig själva

Publicerad den 3 november 2016 av Metro Mode

Buzzfeed står bakom den den briljanta idén att låta kurviga kvinnor ta supermodellernas plats i kända kampanjer som Burberry, Calvin Klein, Tommy Hilfiger med flera. Tanken bakom är att kvinnorna ska representera mångfalden när det kommer till allt från storlek till längd och hudfärg (och vi älskar det)! 

 

Kolla in bildspelet där kvinnorna som definerar sig själva som “plus size” fullständigt tar över “high fashion”-kampanjerna och gör det SÅ bra. Får vi önska oss något (som tidig julklapp kanske?) så önskar vi oss mer variation på modellerna framför kameran och på catwalken. Fler kroppstyper, utseenden och hudfärger åt folket helt enkelt!

 

Källa: Omtalat  Expressen 
Foto: Buzzfeed

Mer från Metro Mode

  1. Därför kan semester göra dig stressad - och hur du hanterar det

  2. Kärlek under sommaren: Tillfälligt, intensivt – men ändå meningsfullt?

  3. Bianca Ingrossos Caia fortsätter växa – men Sverige bromsar in

  4. Hania Rosenberg – 90-årig Förintelseöverlevare delar sin historia i Sommar i P1

  5. Sex nya namnsdagar i svensk almanacka – från 2027

  6. Edward af Sillén – ett varmt sommarprat fullt av skratt, självdistans och showbiz-glädje

  7. Sommarpratare 2025 - Här är hela listan för Sommar i P1