Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

Nöje

Så gör du de 3 sista månaderna på 2019 till de BÄSTA – 8 tips!

Tänk att det snart var ett år sedan vi skålade under en himmel fylld av smattrande fyrverkerier … Och hur har det egentligen gått med de där nyårslöftena? Nu är det faktiskt bara tre månader kvar av 2019 och vi ger dig de bästa tipsen på hur du kan ta vara på tiden!

2019 börjar lida mot sitt slut och vi kan knappt förstå att julen snart knackar på dörren igen. Men det är trots allt hela tre månader kvar på året och det gäller att ta vara på dem innan vi välkomnar ett nytt år. Varför inte checka in på hotell och njuta av en staycation eller uppskatta de mörka kvällarna hemma med doftljus och god mat? Nedan hittar du de åtta bästa tipsen på hur du maxar de sista månaderna på året!

1. Ta itu med nyårslöftena

Om du ännu inte uppnått dina nyårslöften är det ännu inte för sent. Och kanske har du ändrat dig under årets gång och bytt ut dina löften? Har du inte uppnått dina löften får du inte se det som ett misslyckande. Se det istället som en lärdom i att vara snäll mot dig själv och att sätta uppnåeliga löften nästa år. Dina nyårslöften ska motivera och peppa dig – inte stressa dig! 

2. Njut av hösten

Visst, det blir mörkare och kallare – vilket för vissa kan kännas frustrerande. Men försök tänka positivt! Ett tips är att byta inredning och fixa nya kuddfodral, filtar och härliga doftljus. På hösten passar det perfekt att mysa runt i en härlig kofta eller puffer-jacka, och det känns dessutom mer än okej att hoppa in i ett pyjamasset efter jobbet och kura sig ner i soffan framför favoritserien. Sänk din krav och tillåt dig att tanka ny energi på de sätt som får dig att må bra.

3. Utmana dig själv

Utmaningar är ett roligt sätt att utveckla sig själv på! Varför inte prova på att le mot alla du möter under en vecka (läs mer här), vilket ska göra dig piggare, gladare och mer stresstålig? Det finns en rad olika utmaningar du kan testa! Är det dags att fimpa den där cigaretten som egentligen bara för massa dumt med sig? Kanske vill du byta ut sociala medie-scrollandet innan läggdags mot att läsa en bok? Våga ge dig själv en utmaning och låt dig uppleva världens egoboost när du klarar den!

4. Avsätt tid för att reflektera

Vi människor är (tyvärr) ganska bra på att låta dagarna rulla likt ett ekorrhjul i en rasande takt. Våga stanna upp och pausa hjulet! Det är viktigt att du avsätter tid för att reflektera för att må bra. Hur ska du göra för att nå dina mål? Hur varvar du bäst ner? Vilka lärdomar tar du med dig av året som gått? Sätt dig ner en stund på en plats du gillar – rensa tankarna, skriv ner och tillåt dig själv att komma med nya insikter.

5. Unna dig vardagslyx

Utlandsresor i alla ära – men när jobbet inte tillåter mer ledighet finns det fler sätt att njuta av en semesterkänsla. Checka in på ett hotell i staden du bor i eller besök en närliggande stad och sov borta en natt. Hur mysigt är det inte att vakna upp i en skön hotellsäng och att käka hotellfrukost?

6. Knacka på hos en vän eller familjemedlem

Vi lever ibland som om vi vore odödliga och låter ekorrhjulet snurra med vardagens alla måsten. Men glöm inte att ta hand om dig själv och dina relationer! När hälsade du på hos dina mor- eller farföräldrar senast? Och när åt du senast middag med din syster? Besök dina nära och kära – köp med dig blommor och bullar och låt dig fyllas av härlig energi och kärlek!

7. Dröm dig bort!

Även om det är viktigt att leva i nuet, är det också otroligt befriande att få drömma sig bort. Är din dröm att starta eget inom närmsta åren? Eller har du häftiga resmål på din bucketlist? Dröm dig bort men titta också närmare på hur du kan låta drömmen bli verklighet.

8. Starta dagen med ett mantra

Att positiva tankar får oss att må bättre är inte längre en nyhet. Så varför inte starta med en gång? Att styra sina tankar till att se allt positivt är inte det lättaste – men det skadar i alla fall inte att försöka! Testa att starta varje morgon med positivitet framför spegeln. Kolla på dig själv och säg: “Jag är tillräcklig”, “Jag är fantastisk” eller valfria positiva ord om dig själv. Det kommer göra skillnad!

Läs också: Här är 7 egoboost-tips som höjer din självkänsla – börja redan idag!

metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!