Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

Artikeln innehåller annonslänkar
Mode

Åhléns visar att mode inte har någon ålder med ny kollektion

I dag lanseras Åhléns modekampanj “Gränslöst- har plagg en åldersgräns?” runt om i Sverige där de vill inspirera svenskar till att ha en mer gränslös inställning till stil och ålder och vi hejar på! 

Ahlens kollektion

Åhléns har i samband med kampanjen gjort en stor undersökning med modeprofessorn Philip Wakander för att se hur svenskar upplever olika klädesplagg och om dessa har någon åldersgräns.

Här kan ni se ett smakprov av resultaten! 

Slitna jeans – Åldersgräns 33 år

Magtröja – Åldersgräns 26 år

Stora tryck – Åldersgräns 39 år

Färgglada sneakers – Åldersgräns 43 år

Baseballkeps – Åldersgräns 39

” Vi anser att ingen ska behöva känna sig tvingad att pensionera klädesplagg för att normen säger att de är för gamla för dem. Vi är ett varuhus för alla och tycker att man ska kunna välja vilka kläder man vill, oavsett ålder.” Säger Lina Söderqvist, marknadschef på Åhléns.

AHLENS_GRANSLÖST_

Hur snygg är inte årets kappa (och modell)? Den här jackan kostar 999 kronor.

AHLENS_GRANSLÖST

 

Den här färgglada toppen kommer från Rodebjer och kostar 1499 kronor.

Klart man ska få bära magtröja när man är 60+ eller färgglada sneakers vid 80. Stil har ingen ålder och vi hejar på Åhléns härliga initiativ som du kan kolla in här >>

Följ MetroMode.se på Facebook – där kan du diskutera och kommentera våra artiklar.

metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!