Artikeln innehåller annonslänkar
Mode

Carin Wester återlanseras på Åhléns – fokus på kvalité och design

Från och med våren 2022 tar varumärket Carin Wester en ny riktning, där fokus ligger på tidlöshet och kvalitet. Här nedan kan du spana in den nya kollektionen.

Foto: Åhlens

Designvarumärket Carin Wester grundades år 2004 och förvärvades av Åhléns år 2016. Från och med våren 2022 delas varumärket Carin Wester upp i två delar:

Dels tillkommer C.W by Carin Wester, som riktar sig till en yngre målgrupp, och dels kommer varumärket Carin Wester ta en ny riktning där man aspirerar på kvalité och design med hög modegrad.

Tidlösa ikoner och hållbarhet i fokus

“När vi lyssnade på våra kunder fann vi en stor efterfrågan på design och kvalité samtidigt som vi även urskilt en ny, yngre målgrupp som värderar stil och branding högt”, säger Åhléns designchef Carin Wester, och fortsätter:

“Det ville vi såklart möta och har med Carin Wester utgått från varumärkets ursprung för att skapa ikoner som håller över tid där kvalité och detaljer står i fokus – plagg med en edge för kvinnan som älskar mode.”

Fokus ligger att skapa tidlösa ikoner och plagg som håller över tid i såväl silhuetter som material. En hyllning till tidlösa klassiker med ledorden “Icons with no fear of time”.

De nya varumärkena, Carin Wester och C.W by Carin Wester lanseras under våren 2022.

Metro Mode Club

SE ALLT
metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!