Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

Mode

EFTER ZLATAN: HON ÄR VOLVOS NYA ANSIKTE

Unknown-1
 
I går hade Volvos senaste reklamfilm i serien Made by Sweden, där bland annat Metro Modefavoriten och designern Carin Rodebjer medverkar. Metro Mode träffade Carin Rodebjer i New York i höstas och passade på att ta tempen på den just nu vrålheta designern. Här är Carin Rodebjers syn på:
 
Hållbarhet
– Så mycket vi kan arbetar vi med hållbara material. I vår serie The Essentials använder vi till exempel återvunnen polyester och viskos. Vi tänker på hur vi fraktar material, vi arbetar inte med päls eller skinn i kläder och vi är noga med hur vår merinoull och angora har tagits fram. I höstkollektionen har vi arbetat med ett blått recyklat tyg som är helt fantastiskt!
 
Kändisar
– Lauren Hill bar en Rodebjerkappa när hon var på väg in till domstolen nyligen, haha. Den har hon köpt själv. Och sen har jag sett Gwyneth på bild i våra kläder, men det har hon också köpt själv. Cate Blanchett, Julianne Moore och min favoritpolitiker, Samantha Power får gärna bära våra kläder. Jag älskar också journalisten och feministen Gloria Steinem. Fast hon är ju nu drygt 80 år och inte direkt en ”it”-tjej – men jag skulle gärna se att hon bar Rodebjer.
 
Jämförelsen med Dries Van Noten
– Vi är inte på samma nivå produktions- eller prismässigt, han är mer hantverk och high end, vi är mer tillgängliga. Men stilmässigt kan jag förstå referensen. En mycket trevlig referens!
 
Anpassning till den amerikanska marknaden
– Vi gör mer klänningar nu och använder mer exklusiva material, för att passa de större plånböckerna här. Och det är väldigt inspirerande.
 
Löfte för 2015
– Jag lovar att stanna upp mer och njuta av våra framgångar.
 
 
Text. Hannah Sjöström
 
 

 
 

metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!