Gen-Pep och H&M släpper sportkollektion för barn och unga

Publicerad den 10 augusti 2017 av Metro Mode

Kronprinsessparets organisation Gen-Pep lanserar i höst en kollektion tillsammans med H&M.

Generation Pep (Gen-Pep) och H&M fortsätter att ta fram funktionella sportkläder för barn och unga. Gen-Pep grundades av kronprinsessan Victoria och prins Daniel med visionen att alla barn och unga ska vilja röra på sig och ha möjlighet till ett hälsosamt liv.

“Vi är väldigt glada och stolta över att fortsätta få vara en del av initiativet Generation Pep. Även den här gången består vår unikt designade Gen-Pep-kollektion av funktionella och coola kläder, accessoarer och skor för barn och unga med prisvärda plagg – som syftar till att inspirera och att ge fler möjlighet till en aktiv fritid”, säger Petra Buchinger, presskontakt på H&M Sverige.

Höstens kollektion är färgstark och inspirerad av vattensport. Kollektionen finns att köpa i utvalda H&M-butiker samt online. Priserna ligger på 39,50 – 149 kronor. Se hela kollektionen i bildspelet!

Foto H&M

Mer från Metro Mode

  1. Uniqlo virala topp med inbyggd BH – ett måste i sommar

  2. Snygga bikinis för sköna dagar på stranden eller poolen

  3. Sardine Girl Summer - Sommarens mest oväntade (och charmiga) modetrend

  4. Midsommarklänningar 2025 - 34 favoriter till årets somrigaste fest

  5. Uniqlos virala (budget)väska får ny version

  6. Sommarens snyggaste baddräkter 2025

  7. Tunna sidenbyxor är årets mest sofistikerade byxtrend