Gisele Bündchen lämnar catwalken

Publicerad den 19 mars 2015 av Metro Mode

I veckan meddelade världens mest välbetalda modell, Gisele Bündchen, att hon lämnar catwalken.
 
Efter att under 20 år gått visningar för de största modehusen, som till exempel Dolce & Gabbana, Chanel, Oscar de la Renta och Versace, och såklart en hel drös med Victoria Secret-fashion shows, är det nu dags att ta av sig catwalkklackarna.
 
Bündchen har under sin modellkarriär tjänat mer pengar än någon annan modell och rykten säger att hon kammat in cirka 386 miljoner dollar. Det hon tjänat pengar på har varit kampanjer för H&M, Chanel och Carolina Herrera, samt från försäljningen av de sandaler hon designat för det brasilianska företaget Grendene och andra samarbeten.
 
Sin sista promenad nerför catwalken gör hon 20 april i sin hemstad under São Paulo Fashion Week. Helt borta från modevärlden kommer hon dock inte vara. Bündchen kommer fortfarande göra en del kampanjer och modejobb.
 
I bilspelet ser du några av hennes bästa visningar!
 
 
Av. Jenny Lacis
Foton. All Over Press

 
 

Mer från Metro Mode

  1. Så stylar du fotbollströjan i sommar – 4 enkla looks inför VM

  2. Sommarens hetaste sandaltrender 2026 - 8 modeller modevärlden älskar just nu

  3. Kilklacken gör comeback i sommar

  4. Glöm sandalerna - här är sommarens snyggaste stängda skor

  5. Espadrillos - sommarens stilsäkra favorit

  6. Randiga skjortan – så stylar du den tidlösa klassikern för jobb och vardag

  7. 50 midsommarklänningar vi drömmer om just nu – från romantiska blommor till trendiga pasteller