Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

Mode

H&M gör viral succé med sin modell i slöja och andra coola stilrebeller i sin nya kollektion

Maria Idrissi H&M Close to the Loop kampanj

H&M har till sin senaste kollektion rekryterat en modell som bär slöja på kampanjbilderna.

Klädjätten har till den senaste kampanjen valt att gå bredare än vanligt i sitt val av modeller. Ett beslut som flörtar med rebeller, som känns väldigt “up to date” och innefattar alla möjliga härliga personligheter. I klippet syns modeller i form av allt ifrån Iggy Pop till Mariah Idrissi som i kampanjen bär sin hijab.

 

Mariah Idrissi som ursprungligen kommer från Marocko men som nu har sin bas i London har efter sin medverkan i kampanjen hyllats av tusentals och blivit en viral succé. I klippet som idag har över 6,6 miljoner visningar ser vi Mariah Idrissi som står avslappnat lutad mot en vägg och ser så urban-chic ut som det bara går att bli. I videon syns också Pop-legenden Iggy Pop, en transperson, plus size-modellen Tess Munster, en man i turban, en kille med protes och en kvinna modell äldre i silvergrått hår.

 

Hela kampanjen förmedlar ”Bryt alla moderegler”. Tanken bakom kollektionen är att använda hållbara material och att samla in och återvinna gamla kläder. I en intervju på klädkedjans hemsida har man frågat några av modellerna i videon vilka moderegler de tycker att man ska bryta. Iggy Pop förmedlade att han tyckte att fler man borde bära kvinnokläder, om deras kroppar passar för det, eftersom kvinnokläderna har bättre passform. Medan Pardeep Singh Bahra svarade:
– Det finns inga regler! Låt inte människor tala om för dig vad du ska ha på dig och inte.

 

Av: Lovisa Carlberg
Källa: H&M

Läs mer:
Så stylar du skärpet i midjan
6 snygga och varma ulltröjor under 700 kr
Snart kan vi dissa på Facebook

metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!