Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

Mode

H&M lanserar nya varumärket Nyden riktat till millenials

H&M:s nya varumärke Nyden lanseras i början av 2018 och beskrivs som ett prisvärt lyxmärke riktat till millenials.

Foto: Berit Roald/NTB scanpix/TT

Bara några månader efter att H&M lanserat sitt märke Arket, som fokuserar på stilrena basplagg av kvalité, introducerar de nu nya märket Nyden. Bakom märket står Oscar Olsson, som arbetat på H&M sedan 2013. Han har varit chef för företagets Innovation Lab där hans team forskat kring sociologi, marknad och filosofi för att förutse modets framtid och hur människor kommer att shoppa under de kommande åren. Nyden är en produkt av deras resultat.

Nyden betecknas som prisvärd lyx och följer inte trender eller säsonger. Designsamarbeten med olika stjärnor väntas, och först ut är skådespelaren Noomi Rapace och tatueraren Doctor Woo. Nyden kommer att säljas på nätet och vid pop up-events.

Källa ELLE UK

SparaSpara

metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!