Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

Mode

IDAG SLÄPPS MASION MARTIN MARGIELA KOLLEKTIONEN – LÄS INTERVJUN HÄR

Här kommer senaste designer ”hook-upen” som enligt oss är genialisk. Franska modehuset Maison Martin Margiela har alltid varit hemlighetsfulla och idag släpps deras omskrivna kollektion tillsammans med H&M som har gjort dem till världskändisar.

Vem är den typiska Maison Martin Margiela-kvinnan?
Vilken kvinna som helst som vill bära våra kläder. Vi vill skapa kläder som är tillgängliga för alla oavsett utseende, ålder eller livsstil.

Kan ni berätta lite om kollektionen?
Kollektionen består av fem huvudteman, form och volym, överdimensionerat, skräddarsytt, omvandling och tvetydighet och är en serie av våra ”greatest hits” som vi har varit extra stolta över genom åren. Vi har plockat ut plagg från vår första kollektion som kom 98 ända fram tills idag och designat dem på nytt – fast till ett betydligt bättre pris.

Vad tycker ni att vi borde köa för?
Den stora oversizade skepparrocken, skinnjackan som du kan justera lite som du vill och de ”osynliga” kilklackskorna. Sedan är dunjackan en rolig pjäs att ha hemma då du faktiskt kan ta av armarna på den så att det blir ett riktigt täcke.

Ni är ett väldigt hemlighetsfullt märke som vill benämnas som ett modehus och inte som en enskild individ. Hur kommer det sig då att ni har valt att jobba med en så stor och global aktör som H&M?
För oss var det en ny möjlighet att nå ut till så många som möjligt. Vi har vår trogna kundkrets som alltid handlar kläder hos oss men vi kände att vi för en gångs skull ville nå ut längre. Det är dessutom inte många som har råd med runwayplaggen på en visning och det tycker vi är synd då de plaggen oftast är det snyggaste.

 

Av. CAROLINE SANDSTRÖM Foto. SAM TAYLOR WOOD

metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!