Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

Artikeln innehåller annonslänkar
Mode

Kenzas Ivyrevel blir en del av H&M: ”Vi blir det första digitala modehuset i världen”

Turerna har varit många och långa den senaste veckan kring Kenza sedan hon i ett sorgset inlägg på bloggen berättade att hennes klädmärke Ivyrevel skulle läggas ner. Kort därefter började olika spekulationer komma till ytan där det bland annat pratades om att H&M gått in med ca 20 miljoner kronor i företaget. Något som ingen ville kommentera, förrän nu! Vi har pratat med Kenza och tagit reda på hur samarbetet med H&M Group kom till, hur det kommer att se ut och vad vi kan vänta oss framöver!  

kenza zouiten

Hur kom samarbetet med H&M Group till?

– Allt startade med ett mail, som ledde till ett möte, som ledde till ett möte till ett möte till ett möte hehe – och här är vi idag. Vi klickade med H&M-gruppen på ett ideologiskt plan och de delade vår vision om Ivyrevel. I slutändan handlar allt om människor som delar samma vision, har kul och gillar att jobba tillsammans, vilket är en väldigt central del i vårt samarbete.

Hur kommer samarbetet med H&M Group att se ut och hur stor roll i den slutgiltiga produkten kommer du att ha?

– H&M-gruppen är en investerare och strategisk rådgivare som även bidrar med sin produktionsapparat, vilket ger oss möjlighet att skapa de bästa möjliga produkterna för våra kunder. Däremot så är det viktigt att poängtera att Ivyrevel är ett självständigt varumärke som fattar sina beslut själva och bygger sin egen affär.

Ivyrevel är ett kreativt kollektiv som leds av alla oss grundare (Kenza Zouiten, Dejan Subosic, Aleksandar Subosic och Gustav Springfeldt). Vi kompletterar varandra sjukt bra och har alla olika styrkor och svagheter, som sträcker sig från mode och stil till teknik, distribution och varumärkesbyggande. Som Style Manager spelar jag såklart en stor roll för våra produkter och kollektioner, men den slutgiltiga produkten är alltid ett kollektivt resultat.

Vad kan vi förvänta oss framöver? 

– Vi är superspända på att se hur världen tar emot oss! Målsättningen har från start varit att skapa ett globalt digitalt modehus. Nu när grunden är lagd och vi kan kalla oss för det första digitala modehuset i världen så handlar allt om att skapa ett fantastiskt varumärke och produkter för våra kunder.

Vi är övertygade om att det digitala perspektivet är framtiden för varumärken och Ivyrevel ska vara med och leda den utvecklingen. Stay tuned…

Här är ett smakprov på vad Ivyrevel.com kommer att bjuda på!

Kenzas IvyRevel

Ser riktigt lovande ut tycker vi som verkligen ser fram emot att spana in hela kollektionen!

 

Kenzas IvyRevel

 

”Vi är väldigt glada att stödja entreprenörerna som driver Ivyrevel på deras resa där de utforskar mötet mellan kreativt mode och teknisk utveckling och skapar ett varumärke för den digitala generationens kvinnor.” säger Björn Magnusson, ansvarig för H&M co:lab.

Ivyrevel säljs exklusivt påwww.ivyrevel.com som du hittar här >>

metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!