Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

Mode

MARC JACOBS NY CREATIVE DIRECTOR FÖR COCA-COLA LIGHT

Idag släpptes nyheten som många har väntat på. Förra året var det designern Jean Paul Gaultier som gjorde ett samarbete med Coca-Cola light och året innan det Karl Lagerfeld men i år är det modevärldens älskling Marc Jacobs som inviger ett samarbete med läskföretaget som i år firar 30 år.

“Det är ett enormt privilegium för mig att få bli ny Creative Director för Coca-Cola light och få sätta min stämpel på kampanjen i samband med 30-årsjubiléet. Coca-Cola light är en ikon och jag älskar ikoner,” berättar Marc Jacobs om samarbetet i ett pressmedelande.

Kollektionen kommer att innehålla tre olika flaskor där Jacobs tagit inspiration av de tre senaste decennierna och hyllar karismatiska starka kvinnor genom 80-, 90- och 00-talen med en humoristisk twist – helt i linje med Jacobs egen välkända stil. För att fira tillkännagivandet lanserar Coca-Cola light även en rolig kortfilm med designern själv i huvudrollen. Filmen heter: “Marc Jacob’s photo booth break”och teasern visar en flirtig Marc Jacobs som för tankarna till de legendariska Coca-Cola light-reklamfilmerna från 1990-talet med de snygga hunkarna. Minns ni dem? Om inte, klicka HÄR, HÄR och HÄR. Och om du är sugen på att spana in teasern, klicka HÄR

Coca-Cola lights olika samarbeten är alltid kul att följa och det ska bli intressant att se hur en av modevärldens mest hyllade designerns kommer sätta sin egen prägel på de tre åtråvärda flaskorna. Marc Jacobs är känd för sin lekfulla och chica stil och hur han applicerar den stilen på flaskorna återstår att se.

Av. CAROLINE SANDSTRÖM

metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!