Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

Mode

MONKI EXPANDERAR – ÖPPNAR UPP I CHINA

Under hösten 2012 kommer svenska Monki, idag ägt av H&M och systermärke till Weekdau och Cheap Monday, öppna upp sin första butik i China – en butik bland flera. Sedan 2006, då företaget grundades, har Monki expanderat upp till 56 butiker runt om i Europa, och en i Hong Kong.

”Monki blir bara starkare och starkare, och efterfrågan av vår design fortsätter öka, ” berättar Henrik Aaen Kastberg, VD på Monki. ”Vi har drömt om China ett bra tag nu, och vi är glada över att rätt tillfälle äntligen har dykt upp. Det kommer att bli ett roligt äventyr!”

Monki söker efter och vill höja unga tjejers självförtroende, uppmuntra, skapa kreativitet och göra den individuella stilen tillgänglig, och överkomlig i priserna, för alla med en skandinavisk-chic- möter street style stil.

Av. Caroline Sandström

 

metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!