Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

Mode

NET-A-SPORTER

net-a-sporter-photo

 

 
Idén kom bara för sex månader sedan men nu står det klart att Net-a-porter “gets sporty” som modelyxsidan själv beskriver nyheten. Den 9 juli lanseras nämligen modesidans nya, sportiga satsning döpt till inte så helt oväntat Net-a-Sporter. Systersidan kommer vara fokuserad på aktiva kläder och chica sportkläder både till vardags och till den aktiva träningen.

 

Net-a-Porters president Alison Leohnis sa såhär till The Telegraph om den nya satsningen.
 
“Den ursprungliga idén för Net-a-Sporter kom bara för ungefär sex månader sedan. Vi bär redan idag några riktigt bra aktiva varumärken som Adidas by Stella McCartney, Lucas Hugh och NIKE och i och med det kände vi att vi ville bygga vidare på vårt sortiment och bredda våra inköp för att skapa en särskild kategori för idrotten. Vi gjorde en hel del forskning med hjälp av vår kundbas och upptäckte då att det finns en ökande önskan i just den kategorin och att kvinnor över hela världen blir mer och mer aktiva.”
 

Sportsidan kommer att erbjuda 37 aktiva varumärken, som omfattar elva tidsfördriv så som tennis, skidor, surfing och yoga. Vi kommer även se kända varumärken som NIKE och Adidas by Stella McCartney men även mer nischade som MONREAL London och L’Etoile Sport.

 

 

– Caroline Sandström
Foto. Net-a-Porter

 

 

metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!