Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

Artikeln innehåller annonslänkar
Mode

Nu kan du prenumerera på kläder från Kappahl

Letar du efter ett klimatsmart alternativ till klädkonsumtion? Då kan Kappahls nya samarbete med Hack Your Closet vara något för dig.

Foto: Kappahl

Nu går det att prenumerera på valda delar av Kappahls populära varumärken kay/day och Kappahl Woman via prenumerationstjänsten Hack Your Closet, ett samarbete som Kappahl hoppas ska gynna både kunder och klimat.

“Mode är personligt och ska vara roligt! Via Hack Your Closet blir våra plagg tillgängliga för fler och får ett längre liv”, berättar Caroline Ahlberg, som är Vice President Business Unit WoMan på Kappahl.

Ger plagg möjlighet till ökad livslängd

Initiativet är en del av Kappahls mål är att sänka sin klimatpåverkan i linje med FN:s klimatmål 2030. Tanken är att inspirera kunderna till mer hållbara val för att sänka klimatavtrycket genom hela värdekedjan.

“Det finns en ökande efterfrågan av tjänster som komplement till konsumtion, där varje plagg får möjlighet till en ökad livslängd”, säger Ahlberg, och fortsätter:

“Tjänsten kommer också ge oss värdefull information för fortsatt utveckling av våra produkter när vi ser hur väl de presterar i en cirkulär affärsmodell.”

Verklig hållbarhet

Hack your closet lanserades 2019 och är en prenumerationstjänst som gör det möjligt för kunderna att uppdatera sin garderob ofta samtidigt som de bidrar till att minska sitt klädavfall.

Mikaela Larsell Ayesa, medgrundare och operativ chef på Hack Your Closet, ser fram emot samarbetet med Kappahl:

“Det känns otroligt roligt att Kappahl väljer att samarbeta med oss på Hack Your Closet. De har den rätta viljan och engagemanget till verklig hållbarhet, vilket är viktigt för våra kunder. Det kommer bli spännande att se hur vi kan använda insamlad data på användarfasen av kläderna till något värdefullt och knyta ihop värdekedjan.”

KÖP
Nästa bild

Metro Mode Club

SE ALLT
metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!