Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

Mode

ÖVERRASKANDE BRA UNDER H&M:s HÖSTVISNING I NATT

Igår visade H&M upp sig för första gången någonsin under modeveckan i Paris. Visningen, som höll till i en specialbyggd lokal på Musée Rodin 77 rue de Varenne, där väggarna, rummen och inredning såg ut som en del av den parisiska historien från 1800-talet, innehöll flera enkla men skräddade nyckelplagg som tillsammans med din nuvarande garderoben blir den perfekta höstgarderoben.
”Jag är super exalterad över H&M:s höstkollektion, som verkligen visar på hur roligt du kan ha med mode. Den innehåller alla nyckelplagg för hösten skapade för att blandas så att det blir till dina egna. Jag är så stolt över att ha sett den nu på catwalken i Paris, och kan inte bärga mig tills den kommer in i butik i september”, berättar Ann-Sofie Johansson, designchef på H&M, i ett pressmeddelande.

Modern drama är hjärtat i höstkollektion och igår visade den svenska modejätten upp en stark kollektion som visade att likaväl H&M hör hemma under modevecka i Paris som storfräsarna Balenciaga, Dries Van Noten och Isabel Marant gör. Under den 10 minuter långa visningen fick vi se supermodeller som Joan Smalls, Frida Gustavsson och Cara Delevingne i skräddade plagg i ull så som den långa- och den korta rocken, kostymbyxor och kavajer, slitna skinnnbyxor med quiltade detaljer som skapade känslan av vintage, stora jackor och caper gjorda i fuskpäls, dramatiska och boxiga siluetter, plagg skapta av paljetter och fransar som andades bohemisk glamour, långa stickade polotröjor, knähöga boots och plagg som garanterat kommer bli de perfekta nyckelplaggen i din nuvarande höstgarderob. Färgskalan gick i svart, vitt och grått men du fick även se hintar av klarrött och glitter.

Jag gillar att H&M väljer att gå åt det bohemiska hållet även i höstkollektionen – samma spår de tog till vårkollektionen – och jag tycker hela visningen kändes modern, fräsch och lagom enkel. Det var skönt att se att man inte hade valt att satsa på något galet spår för att söka uppmärksamhet utan att man istället valde att fokusera på plagg som verkligen andades H&M och som du som konsument kan våga köpa – enkelt fast med en härlig twist, skärning eller detalj. Jag gillade kollektionen mer än förväntat och tycker den har lyckats plocka de bästa bitarna (jag tänker på de höga bootsen och långklänningarna) från större designers så som Saint Laurent Paris och Alexander Wang men gjort det till sin sak och på sitt sätt. Jag ser verkligen fram emot att se delar av kollektionen i butik och vet redan nu vad jag tänker slå klorna i.

Kollektionen kommer att släppas i över 200 H&M butiker världen runt och och släpps den den 5 september.

Missa inte att klicka in dig på metromode.se sen för att spana in de heta catwalkbilderna från modevisningen.

 

Av. CAROLINE SANDSTRÖM

metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!