Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

Mode

HM är nu i blåsväder efter att ha publicerat en bild på en mörkhyad pojke i en

Mode

The Weeknd bojkottar samarbetet med H&M: ”Jag känner mig djupt förolämpad”

H&M är nu i blåsväder efter att ha publicerat en bild på en mörkhyad pojke i en huvtröja med texten ”Coolest monkey in the jungle”. Artisten The Weeknd meddelade därefter i ett inlägg på Twitter att han inte längre kommer att samarbeta med det svenska klädmärket. 

Foto: REX

Företagets produktbild har upprört många och på sociala medier rasar kritiken. En av alla dem som har reagerat på bilden är artisten och musikproducenten The Weeknd som på Twitter la upp företagets produktbild tillsammans med texten ”Vaknade imorse och kände chock och skam över detta foto. Jag är djupt förolämpad och kommer inte att jobba med H&M något mer…”.

The Weekend har tidigare både sålt merchandise via företaget och modellat för dem. H&M har efter kritiken gått ut med ett uttalande där de ber om ursäkt.

– Denna bild har nu tagits bort från alla H&M’s kanaler och vi ber om ursäkt till dem som blivit förolämpade av detta, säger talespersonen på H&M i ett pressmeddelande.

De har även lagt ut en ursäkt på Twitter där de skriver att de har förståelse för reaktionerna och att de nu även tagit bort produkten ur sortimentet.

 

metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!

Lifestyle
Cassandra Lundgren
Mode
Paulina Forsberg
Home
34 kvadrat
Home
Jannike Ebbing
Lifestyle
Susanne Barnekow
Lifestyle
Sara Che
Lifestyle
Sophia Anderberg
Hälsa
Joanna Swica
Mode
Emma Danielsson
Lifestyle
Evelina Andersson
Hälsa
Josefines Yoga
Mode
Mathilda Weihager
Lifestyle
Mitra Javadi
Lifestyle
Cassandra Klatzkow
Lifestyle
Fanna Ndow Norrby
Mode
Fanny Ekstrand
Mode
Tyra-Stina Wilhelmsson
Mode
Imane Asry