Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

Artikeln innehåller annonslänkar
Mode

Weekdays nya badkollektion hyllar kvinnokroppens olika former

Inför varje badsäsong ploppar det upp nya strandkollektioner från vart och vartannat varumärke. En kampanj som sticker ut ur mängden är My Body/My Image där Weekday har låtit 25 kvinnor tolka vårens och sommarens badplagg med egentagna självporträtt. 

I den här artikeln förekommer annonslänkar till återförsäljare.

Foto: Cassandra Klatzkow & Saga Kamara

I stället för att plåta traditionella modellbilder i studio eller på en strand har Weekday valt att låta 25 kvinnor fota sig själva i säsongens nya baddräkter och bikinis – utan några riktlinjer, för att skapa en så nyanserad och ärlig kampanj som möjligt. Kampanjmodellerna kommer från Sverige, Tyskland, Storbritannien och Nederländerna och bland de svenska namnen ser vi bland annat sociala medie-profilerna Cassandra Klatzkov och Saga Kamara.

Kollektionen, som består av baddräkter och bikinis i olika modeller och färger samt strandtillbehör som hattar och tote-väskor, kommer att finnas i Weekdays butiker och på Weekday.com från den 3:e maj. Kolla in fler kampanjbilder i bildspelet här nedanför!

Vanessa Noir KÖP
Nästa bild
Ebba Lange KÖP
Nästa bild
Cassandra Klatzkow KÖP

Cassandra Klatzkow

Instagram/@cassklatzkow

KÖP

Nästa bild
Saga Kamara KÖP
Nästa bild
Filippa Smeds KÖP
Nästa bild
metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!