Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

Nöje

8 saker du gör på jobbet som driver dina kollegor till vansinne

irriterande-kollegor-jobb-2016-puffBra stämning på en arbetsplats är jätteviktigt både för att alla ska trivas men också för att arbetet ska gå bra. På varje arbetsplats finns det ofta den där personen som alla irriterar sig på. Om du känner igen dig i något av de här påståendena är det nog dags och tänka om.
 

1. Du skickar onödiga mejl
Något som är otroligt irriterande på en arbetsplats är när någon sitter och skickar onödiga mejl. Vi får tillräckligt med onödiga mejl som det är, vi behöver inga extra från någon på jobbet.
 

2. Du är negativ hela tiden
Ingen gillar någon som är negativ hela tiden, det sprider dålig stämning och alla kommer irritera sig på dig. Försök att vara positiv istället då kommer det vara roligare att arbeta och arbetsplatsen kommer att bli trevligare.
 

3. Du pratar för högt i telefon
På kontoret måste man prata i telefon, det är förståeligt, men det är skillnad mellan att prata i telefon och skrika i telefon. Alla behöver inte höra vad ni pratar om och särskilt inte när det är ett privat samtal. Ingen vill veta att du bokat tid hos tandläkaren 8.15 på måndag.
 

4. Du avbryter hela tiden
Det finns ingenting mer irriterande än när någon avbryter en hela tiden och speciellt på en arbetsplats. Du skapar dålig stämning och det kommer sluta med ingen längre orkar prata med dig.
 

5. Du diskar aldrig din disk
Personer som aldrig diskar efter sig blir aldrig omtyckta på kontoret.
 

6. Du låter för mycket
Det kan handla om allt från att slå hårt på tangenterna till att sitta och sörpla kaffe. För höga ljud driver de flesta till vansinne och speciellt om du sitter i ett kontorslandskap.
 

7. Du väljer ”svara alla” på mejl
Ett massmejl skickas ut på kontoret och istället för att svara personen som skickat de, svara du ALLA på kontoret. Alla behöver inte, och vill inte, se ditt svar.
 

8. Du vill småprata HELA tiden
Det är självklart jättetrevligt att prata med sina kollegor men det finns en tid och plats för allt. Lite kort snack på morgonen när man kommer, hela lunchen och under fikat på eftermiddagen. All tid däremellan ska man jobba vilket kan vara svårt när man har någon som tjattrar i ens öra hela tiden.
 

Följ MetroMode.se på Facebook – där kan du diskutera och kommentera våra artiklar.

 

Foto: Snap Stills/REX/Shutterstock

metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!