Nöje

Ani Jewels går framåt: “Fler kunder har hittat hit”

Nära två år efter lanseringen går Bianca Ingrosso och Lovisa Worges smyckesföretag Ani Jewels som på räls. “Tillväxten kommer från att vi har utökat sortimentet och att fler kunder hittat hit”, säger vd Tomaj Sangchi till Breakit.

Foto: Instagram @anijewels

Det var i maj 2022 som Bianca Ingrosso och hennes före detta assistent Lovisa Worge lanserade smyckesmärket ANI med målbilden att fylla gapet mellan budget och lyx med hållbara smycken som samtidigt är plånboksvänliga.

Ökade under 2023

Sedan lanseringen har företaget haft både toppar och dalar – till exempel polisanmälde Resumé företaget i fjol efter att bolaget avböjt att dela med sig av sina aktieböcker till tidningen – men framåt har det onekligen gått: nu skriver Breakit nämligen att Ani Jewels nettoomsättning ökade från 19,3 till 23,5 miljoner kronor under 2023, samtidigt som vinsten visserligen har gått från 4,6 till strax under 1 miljon kronor.

“Tillväxten kommer från att vi har utökat sortimentet och att fler kunder hittat hit. Trots att Ani är ett nystartat och, än så länge, mindre företag, så har vi släppt nya smycken varje månad”; säger företagets vd Tomaj Sangchi till Breakit.

Nyheten kommer efter att entreprenörerna Mikael Snabb och Jesper Matschvarit (som även var med och grundade Ingrossos sminkmärke Caia) sålde alla sina aktier i företaget i december förra året – detta då de ville “fokusera på sin investering” i sminkföretaget.

I och med Snabb och Jesper Matschs sorti blev Ingrosso ägare till den större delen av Ani Jewels (50-75 procent enligt Breakit), medan Lovisa Worge äger mellan 25 och 50 procent av bolaget.

Nästa bild

Metro Mode Club

SE ALLT
metro mode rekommenderar

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!