Ariana Grande ger sig ut på turné – för första gången sedan 2019

Publicerad den 29 augusti 2025 av Metro Mode

För första gången på sju år ger Ariana Grande sig ut på turné. “Vi ses nästa år”, skriver sångerskan på Instagram.

Foto: Instagram @arianagrande

Det var under torsdagen som Ariana Grande kom med beskedet att hon har en turné inplanerad nästa år.

Spelar i London

Turnén har fått titeln “The eternal sunshine tour” efter Grandes senaste album som kom ut 2024.

Turnén äger rum mellan juni och augusti 2026. De flesta spelningarna är i USA, men hela fem spelningar är inplanerade på O2-arenan i London: den 15, 16, 19, 20 och 23:e augusti.

De senaste åren har Grande varit upptagen med diverse filmprojekt, däribland de uppmärksammade Wicked-filmerna.

Mer från Metro Mode

  1. Pappans toalettbesök med döttrarna blev viralt – nu får kritiken konsekvenser

  2. Forskare: Rött hår blir allt vanligare – kan bero på naturligt urval

  3. Här är bästa vaniljglassen i butik – testvinnaren får toppbetyg

  4. Barbra Streisands fina hälsning till gravida Anne Hathaway

  5. Sju blommor att lägga under kudden i midsommar - enligt dejtingexperten

  6. Perla Malmberg öppnar upp om överdosen

  7. Let's Dance 2026 – alla deltagare som är klara hittills