Bella Hadid behandlas på sjukhus – lever i ett "okänt helvete"
Bella Hadids fans blev oroliga när modellen nyligen delade bilder från ett sjukhus i sociala medier. Nu stöttas hon av sin mamma, Yolanda Hadid, i ett känslosamt inlägg på Instagram.

Tidigare denna vecka delade Bella Hadid ett inlägg på Instagram där det framkom att hon befann sig på sjukhus. Nu berättar hennes mamma, Yolanda Hadid, att modellen behandlats för borrelia.

“Finns inga ord”
I ett inlägg på Instagram skriver Yolanda att Bella har “kämpat sig igenom ännu en månad av behandlingar” av borrelia.
“Det finns helt enkelt inga ord som kan beskriva mörkret, smärtan och det okända helvete du genomlevt sedan din diagnos 2013”, skriver hon. “Du levde inte på riktigt, du lärde dig att existera inuti det fängelse som var din egen förlamade hjärna.”
Yolanda tillägger att hon kommer förbli vid Bellas sida medan man försöker hitta ett botemedel:
“Jag är så stolt över den kämpe du är. Du är inte ensam, jag lovar att stötta dig varje steg på vägen, oavsett hur lång tid det tar”, skriver hon. “Den här sjukdomen har knäckt oss, men vi kommer alltid resa oss. Vi kommer fortsätta kämpa för bättre tider, tillsammans.”

Nyheten kommer ungefär två år efter att Bella friskförklarades från borrelia och kronisk sjukdom 2023.