Bianca Ingrossos stalker överklagar domen

Publicerad den 17 september 2025 av Metro Mode

I slutet av augusti dömdes en man som utsatt Bianca Ingrosso för olaga förföljelse till fem månaders fängelse. Nu överklagar mannen domen, det rapporterar Dagens Juridik.

Foto: Instagram @biancaingrosso

Den 38-åriga man som förra månaden dömdes till fängelse efter att ha stalkat Bianca Ingrosso överklagar nu sin dom till hovrätten.

Vill släppas på fri fot

Under rättegången framkom det att mannen hade skickat mängder av meddelanden – inklusive pornografiskt innehåll – till tv-personlighetens konton i sociala medier. Han hade även dykt upp vid Ingrossos hem och arbetsplats.

Stalkningen pågick från oktober 2024 fram till i maj i år, då mannen greps. I augusti dömdes han till fem månaders fängelse, efter att ha nekat till brott.

Nu överklagar mannen tingsrättsdomen och yrkar på att i första hand frikännas, och i andra hand på strafflindring.

Slutligen begär mannen att han ska släppas på fri fot.

Mer från Metro Mode

  1. Emilio Ingrosso delar nostalgisk familjebild med Pernilla Wahlgren och barnen

  2. Sebastian Ingrosso om alkoholmissbruket: ”Jag är alkoholist”

  3. Därför bråkar många par på semestern – och så undviker ni konflikterna

  4. Jennifer Aniston och Courteney Cox sörjer ”Friends”-legendaren James Burrows: ”En fadersfigur för mig”

  5. Dua Lipa visar upp bröllopsklänningen – första bilderna från sagobröllopet med Callum Turner

  6. Därför kan semester göra dig stressad - och hur du hanterar det

  7. Går relationen på tomgång? Så hittar ni tillbaka - med en romantisk semester