Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

Nöje

Blackweek 2021: de som shoppar online är bättre på att planera sina inköp

Planerar du att shoppa på nätet under Black Week i år? Är du dessutom under 40 år? Då är chansen stor att du redan nu vet vad du är ute efter.

Foto: Unsplash

En rapport från Klarna som kom ut tidigare i höst visar på intressanta trender när det kommer till svenskars inställning inför shopping under Black Week. En av trenderna som framkommit är att konsumenter som shoppar online är bättre på att planera sina inköp.

Hela 58% av onlineshopparna – jämfört med 28% som främst planerar att shoppa i butik – vet vad de vill köpa på förhand, enligt Klarnas rapport. De som planerar att fynda i fysiska butiker på Black Week tenderar alltså att vara mer spontana.

Yngre planerar mer

En annan intressant sak som framkommit i Klarnas rapport är att konsumenter i åldersgrupperna 18-24, alltså Generation Z, samt 25-40, så kallade Millenials, är mer benägna att sätta en budget för sina inköp. De har även en tydligare idé om vad de tänker köpa.

Läs även:

Black Week och Black Friday 2021 – Stor guide med rabattkoderna du behöver.

Black Friday 2021 – satsa på tidlösa klassiker.

Vinterns finaste jackor och kappor – vi listar våra favoriter.

Foto: Unsplash

Nästa bild

Metro Mode Club

SE ALLT
metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!