Ciara Janson om livet efter uppbrottet från Måns Zelmerlöw: ”Byggt upp allt från grunden”
Förra året blev uppbrottet mellan Ciara Janson och Måns Zelmerlöw ett av Sveriges mest omskrivna kändisuppbrott. Nu berättar skådespelaren och konstnären om sitt nya liv – och om vägen vidare efter separationen.

I ett personligt inlägg på Instagram riktar sig Ciara Janson till sina nya följare och presenterar sig som mamma till tre pojkar, skådespelare, målare – och som “bara ännu en person som just nu lär sig att livet sällan följer den plan man hade tänkt sig”.
”Livet såg väldigt annorlunda ut”
I inlägget skriver Ciara öppet om hur mycket som förändrats de senaste åren.
”För några år sedan såg mitt liv väldigt annorlunda ut. Sedan dess har jag navigerat livet som ensamstående mamma (det bästa jag någonsin gjort förresten!!), byggt upp allt från grunden igen, upptäckt nya passioner, återupptäckt gamla och lärt mig att livet egentligen mest handlar om att prova sig fram”, skriver hon.
Orden kommer efter separationen från Måns Zelmerlöw, som hon tidigare var gift med.

Om kaos, mammaliv och kreativitet
Ciara beskriver sitt liv som en blandning av kaos, kreativitet, mammaliv, måleri, träning, vin, choklad och försök att få allt att se mer kontrollerat ut än det egentligen är.
”Spoiler: Det har jag verkligen inte. Men jag listar ut det längs vägen”, skriver hon.
Inlägget har fått många följare att reagera positivt på hennes ärlighet och sättet hon beskriver livet efter en stor förändring.
Svarar på frågan alla ställer
Ciara passar också på att svara på den fråga hon enligt egen utsago får allra oftast: hur hennes namn egentligen uttalas.
Svaret?
”Uttalas Kee-ra”, skriver hon.
Börjar om på nytt
Efter ett offentligt uppbrott och en intensiv period verkar Ciara Janson nu fokusera på barnen, kreativiteten och att hitta sin egen väg framåt.
Med sitt öppna inlägg visar hon att livet efter en separation kan vara både rörigt, svårt och oväntat vackert – men också början på något helt nytt.