Demi Moores om Bruce Willis demens: "Viktigt att möta dem där de är"
Nyligen delade Demi Moore med sig av sin största lärdom av att ha en närstående som lider av demens – en erfarenhet som Moore har fått tack vare exmaken Bruce Willis, som hon än idag har en nära relation med.

Det var när Demi Moore, 61, nyligen gästade radioprogrammet Bravo Andy som hon fick frågan vad hon skulle vilja säga till andra personer som har anhöriga med demens:
“Jag tror att det viktigaste jag skulle dela med mig av är att möta dem där de är”, sa Moore. “När du släpper tanken på vilka de har varit eller vilka du tycker att de [borde vara], eller till och med vilka du skulle önska att de var, kan du sedan vara närvarande i nuet och ta in den glädje och kärlek som är närvarande tack vare allt de är, istället för allt de inte är.”
“Stolt över vår skilsmässa”
Bruce Willis, 68, frontallobsdemens blev allmänt känd förra våren då skådespelarens familj utfärdade ett uttalande undertecknat bland andra Demi.
“Även om det är smärtsamt så är det en lättnad att äntligen ha en tydlig diagnos”, stod det i uttalandet.
Moore var gift med Bruce Willis mellan 1987 och 2000. De har tre döttrar tillsammans: Rumer, 35, Scout, 32, och Tallulah, 29. Moore har tidigare berättat att hon är stolt över hur hon och Willis hanterade sin skilsmässa:
“Det låter konstigt, men jag är stolt över vår skilsmässa”, skrev hon i sina memoarer Inside Out, som kom ut 2019. “I tror att Bruce var orolig i början att jag skulle försvåra vårt uppbrott, och att jag skulle uttrycka min ilska och känslomässiga bagage från vårt äktenskap genom att förhindra hans umgänge med barnen – att jag skulle använda alla de där verktygen som par som skiljer sig använder som vapen. Men det gjorde jag inte, och inte han heller.”
Willis är idag gift med Emma Heming Willis, 45, som han har två barn med: döttrarna Mabel Ray och Evelyn Penn.
