Knepet som gör att du kan gå i högklackat en hel kväll utan smärta

Publicerad den 11 oktober 2021 av Metro Mode

För alla oss som startar kvällen med klackskor och avslutar kvällen barfota kommer här världens bästa knep.

Foto: REX

En anledning till att du får ont när du bär klackskor är att en nerv kommer i kläm. Men om du tejpar ihop din tredje och fjärde tå (räknat från stortån) så tas belastningen bort på nerven och du får inte lika ont. Vilken tejp som helst funkar men bäst är kirurgtejp eftersom den fäster bra och inte skaver. Så fram med tejp och klackskor, så är du redo för en kväll på stan!

Källa: Who What Wear

Mer från Metro Mode

  1. Här är svenskarnas favoritsill till midsommar – en klassiker dominerar fortfarande

  2. Marius Borg Høiby döms till fängelse – får fyra års straff

  3. Nu på SVT Play: Dokumentären om Alec Baldwins dödsskjutning hyllas av kritiker

  4. Här vill svenskarna helst fira midsommar 2026

  5. Vinnaren om fuskkritiken mot Sveriges mästerkock: ”Det är ju tv”

  6. Fotbolls-VM får svenskarna att boka USA-resor – ökning med 51 procent

  7. Shania Twain om kroppskomplexen: ”Jag hatade min kropp”