Det här skulle kvinnor göra ute på kvällen – om män inte var där

Publicerad den 3 oktober 2018 av Metro Mode

En fråga ställdes på Twitter vad kvinnor skulle göra om män inte fick gå ut efter klockan nio på kvällen. Här är de starka reaktionerna!

Foto: Unsplash/ @robinjoshua4 & @lvnatikk

När en tjej ställde en fråga på Twitter fick hon stor respons. I inlägget skrev hon: “Vad skulle ni göra om män inte hade fått vara ute efter nio på kvällen?” – och kommentarerna vällde in. “Sitta på en bänk på kvällen”, “Jag skulle gå genom i stan i lugn och ro” och “Jag skulle ut springa på kvällen” var bara några av svaren. En annan skriver att hon inte skulle behöva oroa sig för att hålla mobilen i handen och låsa dörren direkt när hon klev in i bilen.

Åh herregud. Sinnet rullar. Gå och dansa? Ta en promenad? Öppna dörren utan rädsla?

Att vara rädd för att gå ut på kvällen är vanligt bland många och det är nog få kvinnor som inte känner igen sig. Att läsa kommentarerna väcker verkligen tankar om ett samhällsproblem som vi måste ta tag i NU. Se tweeten här och läs flera av kommentarerna!

— Karma Brown (@KarmaKBrown) 27 september 2018

Mer från Metro Mode

  1. Ariana Grande rasar mot Donald Trump: "Avskyvärt"

  2. Taylor Swift har valts in i Hall of Fame – yngsta kvinnan hittills

  3. Sommarpratare 2026 - Här är hela listan för Sommar i P1

  4. När är midsommar 2026?

  5. Tipspromenad till midsommar: 10 frågor för vuxna

  6. Tipspromenad till midsommar: 10 frågor för barn

  7. Joachim Posener träder fram i nya Netflix-satsningen om Trustorhärvan