Drottningen köpte årets första majblomma

Publicerad den 29 mars 2022 av Metro Mode

Fredag den 1 april är det dags för Majblommans insamling 2022, men redan i början av veckan fick Drottningen specialköpa sina majblommor av elever från Barkarby skola.

Den 1 april startar Majblommans årliga insamling, då skolbarn över hela landet säljer majblommor för att motverka barnfattigdomen i Sverige. Drottning Silvia är Majblommans högsta beskyddare och fick redan i måndags möjlighet att köpa årets allra första majblommor. 10-åriga Lia Sorani och 12-årige David Netz från Barkarby skola gästade då Stockholms slott.

Fredags den 1 april kl 12.00 drar den traditionella majblommeförsäljningen officiellt igång. Då säljer tiotusentals barn över hela landet äntligen majblommor; både på klassiskt vis och i personliga blombutiker på nätet.

Mer från Metro Mode

  1. Jennifer Aniston och Courteney Cox sörjer ”Friends”-legendaren James Burrows: ”En fadersfigur för mig”

  2. Dua Lipa visar upp bröllopsklänningen – första bilderna från sagobröllopet med Callum Turner

  3. Pappans toalettbesök med döttrarna blev viralt – nu får kritiken konsekvenser

  4. Forskare: Rött hår blir allt vanligare – kan bero på naturligt urval

  5. Här är bästa vaniljglassen i butik – testvinnaren får toppbetyg

  6. Barbra Streisands fina hälsning till gravida Anne Hathaway

  7. Sju blommor att lägga under kudden i midsommar - enligt dejtingexperten