Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

Nöje

Här är svenska kampanjfilmen som visar upp kvinnors kroppsbehåring

Cassandra Klatzkow,  Elsa Ekman och Olivia Bergman frontar kampanjfilmen för det nya svenska rakhyvelmärket Estrid. I filmen har man valt att visa upp kroppsbehåring – till skillnad från många andra reklamfilmer i samma genre. 

Foto: Pressbilder/Estrid

– Vi lägger inga värderingar i hur, var, när eller om man rakar sig. Estrid är vårt sätt att ta tillbaka rätten över vår egen kroppsbehåring utan förlegade ideal, säger Amanda Westerbom, grundare och creative director. 

Vanligt för reklamfilmer om rakhyvlar är att personen i filmen rakar sina (redan) silkeslena ben utan kroppsbehåring. Till skillnad från vad vi är vana att se har det nya rakhyvelmärket Estrid gjort en unik kampanjfilm för sin genre. I kampanjfilmen får vi se flera kvinnor som har håriga armhålor och som pratar om olika typer av kroppsbehåring. Elsa Ekman, Cassandra Klatzkow och Olivia Bergman frontar kampanjen tillsammans med delägaren Nadia Kandil.

– Vi är inte rädda att visa upp kvinnor med hår till skillnad från andra rakhyvelsvarumärken. Vi vill hylla det och visa hur verkligheten faktiskt ser ut, säger Nadia Kandil, delägare och stylist.

Estrid började säljas i Sverige den 16 maj och i ett startkit finns en hyvel, två rakblad och tillhörande vägghållare för 95 kronor. Rakbladen är fria från animaliska ingredienser med 100% vegansk smörjande remsor. Av varje order donerar varumärket 1 procent till kvinnorättsorganisationen Kvinna till Kvinna.

Se kampanjfilmen nedan!  

metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!