Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

Artikeln innehåller annonslänkar
Nöje

HBO Max-chefen svarar på kundernas raseri

Inför nylanseringen av HBO:s streamingtjänst i Norden utlovades halva priset på abonnemanget för nya kunder – för resten av livet. Men erbjudandet har väckt irritation hos befintliga kunder.

Foto: HBO

Det låga priset gäller för nya kunder fram till slutet av november. Detta för att få in många nya kunder, menar Christina Sulebakk i en intervju med Dagens Media. Upprörda kunder av tjänsten har rasat då prissänkningen som erbjuds nya kunder är mer fördelaktig än den prisreducering som gäller för de befintliga kunderna.

“Tagit bort gratis provperiod”

Sulebekk menar dock att befintliga kunder har chans att få ett nästan lika lågt pris som nya kunder. “Vi måste komma ihåg att vår affär har utvecklats över tid. När flera av våra nuvarande abonnenter kom till tjänsten fanns det en rabatt i form av gratis provperiod. Nu har vi tagit bort vår gratis provperiod och istället introducerat andra erbjudanden till marknaden”, säger hon till Dagens Media. Sulebekk poängterar också att innehållet på tjänsten är högt värderat, och både dyrt att producera och tillgodose. Hon menar också att konsumenterna kommer se ökade investeringar i innehåll och originalinnehåll från Sverige och andra marknader.

Just nu har streamingtjänsten ett attraktivt erbjudande för att locka in nya prenumeranter. Den som blir kund innan 30 november får nämligen 50 procents rabatt – livet ut. Ja, iallafall så länge som du förblir prenumerant och inte säger upp ditt abonnemang. Rabatten följer den aktuella månadskostnaden: just nu betalar man alltså 44,50 kr per månad istället för ordinarie pris 89 kronor.

Läs även:

HBO Max har lanserats i Sverige med över 660 filmer!

KÖP

Foto: HBO

KÖP

Nästa bild

Metro Mode Club

SE ALLT
metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!