Jennifer Garner öppnar upp om skilsmässan från Ben Affleck

Publicerad den 14 januari 2026 av Metro Mode

Drygt ett decennium efter separationen från Ben Affleck berättar Jennifer Garner om uppbrottet – och vad som hjälpte henne igenom den tuffa perioden.

Foto: Instagram @jennifer.garner

Det var när Jennifer Garner nyligen intervjuades i brittiska Marie Claire som skådespelaren öppnade upp om sin separation från Ben Affleck.

“Att splittra familjen var svårt”, säger hon. “Att förlora ett äkta partnerskap och en vänskap var svårt.”

Skilde sig efter tio år

Garner och Affleck – som har barnen Violet Anne, Seraphina Rose och Samuel ihop – hade varit gifta i tio år när de separerade 2015. Tre år senare gick skilsmässan igenom.

Garner hanterade separationen genom att umgås med nära och kära:

“Jag ansträngde mig mycket för att träffa folk så mycket som möjligt, för det är det som betyder något”, säger hon till magasinet. “Det är där din motståndskraft finns, i dina relationer och de människor som hjälper dig igenom saker och ting.”

Idag dejtar Garner affärsmannen John Miller. Affleck, å sin sida, återförenades med sin gamla flickvän Jennifer Lopez 2021. De gifte sig 2022 men två år senare ansökte Lopez om skilsmässa.

Mer från Metro Mode

  1. Olivia Rodrigo startar musikfestival

  2. Liam Paynes son Bear ärver nästan 300 miljoner kronor efter stjärnans död

  3. Amanda Romare om uppväxten, ångesten och känslan av att vara en bluff i Sommar i P1

  4. Pernilla Wahlgrens sommarplaner med Christian Bauer – tar med maken på turnén: ”Det blir mysigt”

  5. Så ser familjerna Wahlgren och Ingrossos släktträd ut 2026

  6. Sommarpratare 2026 - Här är hela listan för Sommar i P1

  7. Pernilla Wahlgren sjuk inför Allsång på Skansen-premiären: ”Jättenojig”