Jennifer Garner öppnar upp om skilsmässan från Ben Affleck
Drygt ett decennium efter separationen från Ben Affleck berättar Jennifer Garner om uppbrottet – och vad som hjälpte henne igenom den tuffa perioden.

Det var när Jennifer Garner nyligen intervjuades i brittiska Marie Claire som skådespelaren öppnade upp om sin separation från Ben Affleck.
“Att splittra familjen var svårt”, säger hon. “Att förlora ett äkta partnerskap och en vänskap var svårt.”
Skilde sig efter tio år
Garner och Affleck – som har barnen Violet Anne, Seraphina Rose och Samuel ihop – hade varit gifta i tio år när de separerade 2015. Tre år senare gick skilsmässan igenom.
Garner hanterade separationen genom att umgås med nära och kära:
“Jag ansträngde mig mycket för att träffa folk så mycket som möjligt, för det är det som betyder något”, säger hon till magasinet. “Det är där din motståndskraft finns, i dina relationer och de människor som hjälper dig igenom saker och ting.”
Idag dejtar Garner affärsmannen John Miller. Affleck, å sin sida, återförenades med sin gamla flickvän Jennifer Lopez 2021. De gifte sig 2022 men två år senare ansökte Lopez om skilsmässa.