Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

Nöje

Kolla in när McDonald’s vänder loggan för att hylla världens kvinnor

Internationella kvinnodagen kan inte uppmärksammas nog. Nu vänder McDonald’s sin logotyp upp och ner för att bilda ett “W”– allt för att hylla kvinnor världen över! 

mcdonaldsFoto:Ken Howard & Luca Chelsea / IBL

Det lysande “M:et” som många har sett när man åker förbi McDonald’s ser idag lite annorlunda ut i Lynwood i Kalifornien. Den stora hamburgerkedjan vill nämligen hylla alla kvinnor på den internationella kvinnodagen. Nu har bokstaven vänts upp och ner och bildar istället ett “W” som i “Woman”.

Till tidningen Business Insider säger en talesperson från McDonald’s att det nuvarande “W:et” syftar till att fira alla kvinnor världen över. På McDonald’s digitala kanaler, såsom Twitter och Instagram, kommer du idag också se att logotypen är upp-och-nedvänd för att uppmärksamma den internationella kvinnodagen.

– Vi vill fira alla kvinnor och för den första gången i företagets historia vänder vi vår logga på den internationella kvinnodagen för att hedra allt som kvinnor har åstadkommit världen över – och speciellt i våra restauranger, säger Wendy Lewis, “Chief Diversity Officer” för McDonald’s, i ett uttalande.

Här är McDonald’s upp- och-nedvända “M” i Lynwood i Kalifornien.


Källa: Cosmopolitan & BusinessInsider

metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!