Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

Nöje

Kurviga kvinnor “gör om” kända kampanjer genom att byta ut modellen mot sig själva

Kurviga kvinnor “gör om” kända kampanjer genom att byta ut modellen mot sig själva
4 Se Bildspelet
https://metromode.se/files/2016/11/[email protected]

Kurviga kvinnor "gör om" kända kampanjer

https://metromode.se/files/2016/11/[email protected]

Kurviga kvinnor "gör om" kända kampanjer

https://metromode.se/files/2016/11/[email protected]

Kurviga kvinnor "gör om" kända kampanjer

https://metromode.se/files/2016/11/[email protected]

Kurviga kvinnor "gör om" kända kampanjer

Buzzfeed står bakom den den briljanta idén att låta kurviga kvinnor ta supermodellernas plats i kända kampanjer som Burberry, Calvin Klein, Tommy Hilfiger med flera. Tanken bakom är att kvinnorna ska representera mångfalden när det kommer till allt från storlek till längd och hudfärg (och vi älskar det)! 

 

Kolla in bildspelet där kvinnorna som definerar sig själva som “plus size” fullständigt tar över “high fashion”-kampanjerna och gör det SÅ bra. Får vi önska oss något (som tidig julklapp kanske?) så önskar vi oss mer variation på modellerna framför kameran och på catwalken. Fler kroppstyper, utseenden och hudfärger åt folket helt enkelt!

 

Källa: Omtalat  Expressen 
Foto: Buzzfeed

metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!