Kylie Minogue avslöjar cancerdiagnos i ny dokumentär
I en ny dokumentär avslöjar popstjärnan Kylie Minogue att hon drabbades av cancer 2021 – en diagnos som hon hemlighöll för offentligheten. “Jag var bara ett skal av en människa”, säger artisten.

2005 behandlades Kylie Minogue för bröstcancer. Behandlingen var framgångsrik, men för fem år sedan fick stjärnan ytterligare en cancerdiagnos. Den gången höll hon det dock för sig själv, det berättar hon i en ny dokumentär på Netflix.

“Var bara ett skal av en människa”
I Kylie berättar sångerskan om andra gången hon drabbades av sjukdomen:
“Tack och lov kom jag igenom det”, säger hon enligt BBC. “Vem vet vad som väntar runt hörnet, men popmusik ger mig liv…. min passion för musik är större än någonsin.”
Minogue tillägger att hon hade svårt att “hitta rätt tidpunkt” att offentliggöra diagnosen, i synnerhet när hon belönades med en Grammy 2023 för singeln Padam Padam.
“Jag känner inte att jag måste berätta sånt för världen, och jag kunde faktiskt inte göra det då för jag var bara ett skal av en människa”, säger hon och fortsätter:
“En period ville jag aldrig lämna huset igen. Padam Padam öppnade så många dörrar för mig men innerst inne visste jag att cancer inte bara var något tillfälligt i mitt liv. Och jag ville bara berätta vad som hänt så att jag kunde släppa det. Jag satt på intervjuer och varje gång chansen kom tänkte jag, ‘nu är det dags’, men jag höll det för mig själv.”

Dokumentären Kylie finns nu att streama på Netflix.